اولین خودپرداز جهان با قابلیت تشخیص چهره در چین رونمایی شد

تیر 1, 1394 | امنیت

 

ATM

تیمی از دانشگاه و یک کمپانی تحقیقات تکنولوژی در چین، یک دستگاه ATM با تکنولوژی شناسایی چهره معرفی کردند. این تکنولوژی به میزان مناسبی، ریسک کارهای غیرقانونی را کاهش خواهد داد.

بنا به اعلام «شینهوا»، ATM جدید ساخته‌شده توسط تیمی از دانشگاه Tsinghua  و کمپانی Tzekwan ، به دوربین‌هایی مجهز شده که از کاربران عکس گرفته و آن‌ها را با عکس‌های کارت شناسایی کاربران، برای تأیید هویتشان مقایسه می‌کند. شناسایی چهره یک لایه اضافه شده به تعیین هویت است که قبل از روش سنتی وارد کردن پسورد یا پین برای دسترسی به حساب شخص قرار می‌گیرد. همچنین این ATM به بانک‌ها و پلیس محلی برای افزایش امنیت متصل خواهد شد.

بنا به خبر روزنامه‌ی چینی SCMP، خودپرداز جدید جدا از شناسایی چهره، در شناسایی قبض‌های جعلی و اداره اسکناس‌ها با سرعت بالا بهبود پیدا کرده. درحالی‌که سایر دستگاه‌های ATM در چین از تکنولوژی وارداتی استفاده می‌کنند، دستگاه خودپرداز جدید کاملاً چینی بوده و اولین ATM مستقل تولیدشده در این کشور است.

ظاهراً خودپرداز جدید اسکناس‌های مختلف را با ۲۰% دقت بیشتر از سایر دستگاه‌های ATM شناسایی و تأیید می‌کند.

درحالی‌که این به عنوان اولین دستگاه ATM با قابلیت تشخیص چهره برای تضمین امنیت در جهان شناخته می‌شود، نمونه‌های اولیه این‌گونه از خودپردازها برای سال‌ها توسط شرکت‌های Hoyos Labs، DieBold و اتحادیه اعتباری فدرال SecurityPlus در حال توسعه داده شدن بوده‌اند.