نسخه‌ نهایی ویندوز 10 برای کاربران ویندوز اینسایدر بروزرسانی می شود

تیر 6, 1394 | سیستم عامل

 

نسخه‌ نهایی ویندوز 10 برای کاربران ویندوز اینسایدر بروزرسانی می شود

مایکروسافت امروز در وبلاگ خود با انتشار پستی، نحوه‌ی انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 را برای کاربران اینسایدر مشخص کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، کاربران ویندوز اینسایدر، نسخه‌ی RTM یا نهایی ویندوز 10 را از طریق بروزرسانی، همانند روندی که از دریافت اولین نسخه‌ی بتا داشته‌‌اند، دریافت خواهند کرد.

البته دریافت بروزرسانی نسخه‌ی نهایی با دفعات پیش تفاوت‌هایی دارد. برای مثال باید کامپیوتر مورد نظر کاربر از طریق همان حساب کاربری که وی در ویندوز اینسایدر ثبت نام کرده، به مایکروسافت متصل شده باشد. این تغییر نه تنها در مورد نسخه‌ی نهایی، بلکه در مورد تمام بروزرسانی‌هایی است که تا تاریخ 29 جولای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

این موضوع فقط برای کاربران ویندوز اینسایدر صادق است و سایر کاربرانی که دوست دارند تا ویندوز خود را بروزرسانی کنند، نیازی به حساب کاربری مایکروسافت ندارند.

مایکروسافت چنین ساز و کاری را بدین منظور پیاده کرده تا بتواند بین کاربرانی که در ویندوز اینسایدر شرکت کرده‌‌اند و باقی کاربران تفکیک قائل شده و کاربرانی را که نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز نصب کرده‌اند، شناسایی کند.

براساس اطلاعات ارائه شده، برنامه‌ی ویندوز اینسایدر حتی پس از انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز نیز ادامه خواهد داشت و بیلد‌های بعدی ویندوز ابتدا برای آزمایش کنندگان منتشر خواهد شد.

با توجه به سیاست در پیش گرفته شده توسط مایکروسافت، می‌توان پیش‌بینی کرد که بروزرسانی‌های آینده محدود به ارائه‌ی تغییرات کوچک خواهد بود. با توجه به اینکه مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز 10 آخرین نسخه از سیستم‌عامل این کمپانی خواهد بود، از این‌رو انتظار می‌رود تغییرات کوچکی را در بروزرسانی‌ها شاهد باشیم.