راز پنهان فروش چند برابری در اپلیکیشن های تجاری ، محتوای مناسب و متن تاثیرگذار

آبان 20, 1394 | اپلیکیشن

 

اپلیکیشن های فروشگاهی موبایلی، به عنوان یک دستیار قدرتمند و حرفه ای، و البته تمام وقت در کنار مشتریان شما هستند تا هر لحظه فروشگاه شما را به آنان یاد آوری کنند. در واقع با توجه به اینکه هر روز بر تعداد دارندگان موبایل در دنیا افزوده می شود رفتار مشتری ها نیز در مورد امکانات این دستگاه های هوشمند تغییر می کند.

از سویی مشتریان دارای کمبود وقت هستند و یکی از بخش های مهم زندگیشان که خرید کردن است نیز تحت الشعاع این کمبود وقت قرار می گیرد، بنابراین لاجرم آنان به فکر این هستند که بتوانند سریع، راحت و بدون اتلاف وقت، بتوانند محصولات مورد نیاز خود را بیابند و خریدهایشان را انجام دهند.

  اپلیکیشن های فروشگاهی موبایلی، بر روی موبایل کاربران می نشینند و با آنان در همه جا حضور دارند.

با ارائه ی نوتیفی ها و پیشنهادات به کاربران، با آن ها صحبت می کنند و در نهایت مثل یک خدمتکار، به آنان در خرید راحت تر و ارزان تر کمک می کنند.

اما سوال اینجاست چرا مشتری ها و کاربران از برخی اپلیکیشن های فروشگاهی بیشتر خرید می کنند و برخی دیگر را نادیده می گیرند؟

آرتا با بررسی این مساله، به این نتیجه رسیده است که سه المان در متن نوشته های اپلیکیشن های فروشگاهی وجود دارد که اگر به درستی مهندسی شود منجر به افزایش فروش می شود.

 

پیام تان را انرژیک بنویسید و از کلمات آوا دار استفاده کنید

زمانی که شما در فروشگاه خود هستید و مشتری وارد فروشگاه می شود، چگونه با او برخورد می کنید؟ آیا همچون ربات سریعا در مورد محصولات خود گزارشی به وی ارائه می کنید یا اینکه سعی دارید با آوا ها، جملات و کلمات انگیزشی احساس خوبی در وی ایجاد کنید؟

برای اینکه کاربر را به یک مشتری تبدیل کنید، ابتدا نیاز داید با کلمات و جملات ویژه آنان را مورد خطاب قرار دهید.

برای نوشتن چنین جملاتی، تصور کنید مشتری روبروی شما قرار دارد. در چنین حالتی شما می خواهید وی را ترغیب به استفاده از خدمات خود کنید و در قالب یک جمله با او رابطه ی عالی برقرار کنید.

برای این منظور ما یک فروشگاه نان را شبیه سازی کرده ایم. به پیام های متفاوتی که این نانوایی می تواند ارائه دهد توجه کنید:

پیام خسته کننده: محصولات ما شامل نان، شیر و کیک می باشد

پیام انرژیک و جذاب: پیام ما این است که زندگی کوتاه است پس دسر را قبل از ناهار میل کنید! همه مردم این محله از کیک و شیرهای ما خاطرات خوبی دارند!

 

به مشتری ها بهمانید که برایتان اهمیت دارند!

زمانی که به مشتری حس حمایتی خود را القا کنید، می توانید به راحتی از آنان مشتریانی وفادار بسازید. مثال این بخش را برای یک فروشگاه محصولات تناسب اندام تدوین کرده ایم.

پیام خسته کننده و بی اثر: این محصولات 25 درصد تخفیف دارند!

پیام موثر: ما می دانیم که هزینه ی رفتن به باشگاه زیاد است بنابراین این محصول را که بیشتر باشگاهیان از آن استفاده می کنند را با 25 درصد تخفیف ارائه می کنیم!

 

پیام تجاری مقاومت ناپذیر طراحی کنید

زمانی که می خواهید پیام های خاصی از طریق نوتیفی، یا کوپن و ... ارائه کنید، تلاش کنید پیامی تدوین کنید که با جذابیت و خلاقیت تمام، تصویری در ذهن مخاطب ایجاد کند.

برای مثال برای کارت وفاداری برای سالن ناخن می توانید چنین جمله ای بنویسید:

دهمین  pedicure، به صورت رایگان ارائه شده است!

پیام خسته کننده: این پدیکور شامل حمام، ماساژ و طراحی ناخن است!

پیام موثر: پدیکور ما به عنوان یک مسکن عمل می کند که ابتدا با خیس کردن پا در نمک دریا، و بعد حمام آب گرم  و در نهایت ماساژ با روغن های معطر به اتمام می رسد. شما می توانید از بین 120 رنگ، رنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

نوشتن و متن نوشته ها، در درجه ی اول، از اهمیت قرار دارند. محتوا می تواند به عنوان یک شمشیر دو لبه عمل کند. بدین معنی که می تواند هم منجر به افزایش فروش بشود و هم اینکه موجب دفع مشتری ها بشود.