چگونه با استفاده از کد QR در اپلیکیشن فروشگاهی فروشم را افزایش دهم؟

آذر 12, 1394 | اپلیکیشن

 

امکانات موبایل این فرصت را برای همه ی بازاریابان و فروشنده ها و حتی خریداران فراهم کرده اند که هر کدام وظایف خود را به بهترین شکل و کارا ترین روش انجام دهند. به طور کلی، کد های QR نوعی روش جدید و آسان و کاربردی برای معرفی، شناسایی و خرید محصول به حساب می آید. با استفاده از این کد می توان مشتری ها را به خرید ترغیب کرد و حتی آنان را به کسب و کار وفادار نمود. بدین ترتیب توصیه می کنیم، روش های کاربردی زیر را یاد بگیرید و در سیستم خود مورد استفاده قرار دهید.

 شما می توانید به کاربرانتان با پیشنهاد اسکن کردن کدQR اجازه دهید تا اپلیکیشن فروشگاهی تان را دانلود کنند اما راه های بازاریابی با QR مارکتینگ بسیار زیادند.

با تحقیقاتی که توسط آرتا مارکتینگ و دیگر نهادهای مربوطه صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم که کاربران درمواقع خاصی نظیر تعطیلات به کد های QR بیشتر روی می آورند. البته شاید یکی از دلایل ان این باشد که با استفاده از این کد ها می توان خلاقیت بیشتری را وارد کار بازاریابی اینترنتی و موبایل مارکتینگ کرد.

چند  مورد از پر مخاطب ترین استراتژی بکارگیری QR در موبایل مارکتینگ به صورت زیر شناسایی شده است:

استفاده از کد QR در بخش قیمت محصولات

مشاهده شده است که کاربران وقتی در فروشگاه ها، در حال بررسی محصولات هستند، اولین کاری که می کنند به قیمت محصول نگاه می کنند اگر شما با استفاده از کد QR کاربران را درگیر مشاهده ی قیمت کنید می توانید خلاقیت بیشتری در این باره بکار ببرید برای مثال می توانید به کاربر این امکان را بدهید که با اسکن کردن کد به راحتی قیمت و محصولات مشابه و حتی قیمت آن محصولات را مشاهده نمایند.

ارائه ی قیمت محصولات با استفاده از کد QR

مشتریان، وقتی متوجه کد های QR برای محصولات می شوند، سریعا اقدام به اسکن آن ها می کنند تا بتوانند از قیمت های محصولات مطلع شوند. این یک روش اصولی برای نمایش قیمت های محصولات می باشد که در اکثر کشورهای دنیا هم اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

توضیحات اضافی در مورد محصولات با کد QR

بسیاری از اوقات، برای معرفی محصول، مزایا و معایب و حتی توصیه های مختلف به مشتریان، از کد QR استفاده می شود. استفاده از کد QR بدین منظور یک روش کم هزینه، ساده و ارزشمند محسوب می شود که کاربران از آن استقبال می کنند.

مقایسه محصول و قیمت با استفاده از کد QR

بسیاری از اوقات، فروشنده ها، با استفاده از کد QR امکان مقایسه ی قیمت ها را برای مشتری ها فراهم می آورند که البته بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

استفاده از کد QR برای پیشنهادات ویژه در تعطیلات

بسیاری از مردم، در زمان تعطیلات، خرید های عقب افتاده ی خود را انجام می دهند و یا حتی با مراجعه به مراکز تفریحی از فروشگاه های اطراف بهره مند می شوند. از این رو، بازاریابان فرصت های ویژه ای فراهم کرده اند که بتوانند بیشترین مشتریان را جذب کنند. بدین طریق، با ارائه ی تخفیفات ویژه، هدایا و کوپن های تخفیفی از این طریق مشتری ها را به خرید سودمند و مقرون به صرفه دعوت و جذب می نمایند. مشتریانی که از این طریق خرید هایی انجام می دهند و از فرصت های مفید بهره مند می شوند، این تجربه را برای فرصت های بعدی بخاطر می سپارند بنابراین در تعطیلات آینده نیز، به دنبال این فرصت ها هستند و به فروشگاه های مربوطه مراجعه می کنند. بدین جهت، می توان مشتریان را به سیستم خرید و فروش وابسته و وفادار کرد.

کد های QR را می توان در هر جایی در معرض دید مشتریان قرار داد اما بهترین مکان ها برای دسترسی مشتریان بالقوه، بر روی تبلیغات، بر روی محصولات و ب روی جعبه و پاکت محصولات و در نهایت در نشریات می باشد.

حالا که دانستنید چگونه می توانید با ادغام کد کیو آر با پروسه ی خرید و فروشتان، مشتری ها را به خود جذب کنید، زمان آن رسیده که این فرصت را از مشتریان خود دریغ نکنید. شما با بهره مندی از روش های جدید قطعا مشتریان جدیدی نیز کسب خواهید کرد که این کاملا به سود فروشگاه و مرکز تجاری شماست. آیا در این باره نیاز به مشاوره ی بیشتر دارید ؟ همین حالا با ما با شماره های زیر تماس بگیرید:

  تلفن تلفن تهران:  47620510-021 

   تلفن تلفن شیراز:  32326374-071